söndag 21 april 2013

Söderstadions Magi 2

Söderstadions Magi 2 (Text och musik: Sjuttisju)

Vi säljer inte ut oss
Sviker inte våra ideal
Vi står upp och vi sjunger
Det är vårat val
När mörkret har lagt sig
Det är säsongen sista match
Känner jag ett glädjerus
När det brinner en bengal

Och Söderstadion kallar
En allra sista gång
Alla känslor har jag upplevt här
Bland ekande betong
Alla polare och främlingar
Vi har blivit en familj
Med en bärs i varsin näve
Sjunger vi en Bajensång

Vi kommer aldrig glömma
Tjugohundraett
Då Sören och hans mannar
Gjorde allting rätt
Det finns så många hjältar
Genom alla dessa år
Men guldet var nåt extra
Det var så jävla fett

Billy, Klasse, Putte
och såklart Tomas Lundin
Per Fahlström, Matte Werner
Lasse Asp och Jensa G
Alla dessa grabbar
har på Söderstadions gräs
lirat, passat, skjutit
Till Bajen Fansens sång

Jag kommer aldrig glömma
Söderstadions magi
Där har jag växt upp
och alltid känt mig fri
Men även om dom river
Lever minnena kvar
Dom kan aldrig ta ifrån oss
Det som en gång var


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar