söndag 21 april 2013

Bajen Vann

Bajen Vann (Text och musik: Sjuttisju)

En smäll rakt på käften, det kunde man väl ta
För vinsten hade gjort mig till en lycklig människa
På tricken bort från Solna med en pilsner i min hand
Firade jag segern trots en utslagen tand

Snart så var vi hemma, på Söders heliga mark
Nu skulle det ju firas det blev fest i varje park
Jag hamna' på ett hak mellan Medis och Skanstull
På Söders sköna höjder blir man alltid glad och full

Vissa fick för mycket sprit i kroppen, men vadå
Det går väl bra att fira även om man ej kan stå
Tattare från Solna trodde att dom hade chans
Men dom bara sprang när det bjöds upp till dans

Morgonen tog vid och festen dog sen ut
Jag hade lite otur och blev insydd av en snut
Men när Bajen vunnit och jag haft en härlig kväll
Gör det ingenting att jag får sova fyllecell


Det är alltså den här låten ni sjunger på när ni trallar den här ramsan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar